واکنش شخصیت‌های اقتصادی به شهادت رییس‌جمهور مصرف گاز در ایران ۶ برابر متوسط جهانی وضعیت پرشدگی سد‌های خراسان‌رضوی و کشور + جدول (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اونس جهانی رکورد زد بورس تعطیل شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۰ واحد منزل مسکونی رایگان به مدت ۳ ماه در اختیار خانواده‌های سیل زده سپاه ۶۹ مشهد پیشرفت برقی‌سازی خط راه‌آهن مشهد-تهران صفر است | ۱۰۰ واگن مسافربری نو وارد شبکه حمل‌ونقل ریلی می‌شود نرخ میوه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان‌رضوی: پرداخت غرامت به کشاورزان استان به‌سرعت انجام می‌شود بورس ۶۲ هزار واحد ریخت! | ۹۴ درصد نماد‌ها منفی شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مبلغ اجاره آپارتمان در منطقه راهنمایی مشهد سر به فلک کشید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت فعالیت بازار طلای مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب در سکه همچنان وجود دارد سکه به کمتر از ۴۰ میلیون تومان سقوط کرد | حباب سکه کاهشی شد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | ریزش بی‌ارزش (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) خبر جدید وزیر راه درباره نهضت ملی مسکن امشب یارانه واریز می‌شود (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) رکوردشکنی سود بدون ریسک اوراق اسناد خزانه اسلامی + نمودار دلیل کاهش پی‌درپی نرخ دلار چیست؟ (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سنگ اندازی سامانه‌های متعدد دولت الکترونیک پیش پای کسب وکار‌ها  دلیل کاهش شدید قیمت نات کوین چیست؟ حقوق اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری واریز شد نحوه انتقال نات‌کوین از ربات تلگرام به کیف‌ پول و فروش آن + روش استیک‌کردن یا سرمایه‌گذاری کشف و توقیف ۲۱ تن پای مرغ غیربهداشتی در مشهد | در خرید گوشت چرخ‌کرده دقت کنید 
سرخط خبرها

قیمت خودرو در بازار امروز پنجشنبه (۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۱) | بازار روند نزولی در پیش گرفت

  • کد خبر: ۱۴۳۶۴۳
  • ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
قیمت خودرو در بازار امروز پنجشنبه (۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۱) | بازار روند نزولی در پیش گرفت
قیمت خودرو در هفته‌های اخیر با نوساناتی همراه شده است. کارشناسان معتقدند با تحقق وعده کاهش نرخ دلار نیز، خودرو به میزان کمی با ریزش قیمت مواجه خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز پنجشنبه، ۱۵ دی ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو در سایت‌های آگهی و خرید و فروش خودرو همچنان نوسانی است. اما به نظر می‌رسد قیمت‌ها در بازار آزاد روند دیگری را طی می‌کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودرو در روز‌های گذشته با ریزش عجیب و ناگهانی همراه شد. اما این ریزش ادامه‌دار نبود و خودرو‌ها در بازار با نوسان قیمتی مواجه شده‌اند.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۴۱ که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، امروز هم وارد بازه جدید قیمتی شد. این خودرو امروز صبح نیز مانند با ریزش عجیبی همراه شد و اکنون در قیمت ۲۲۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۱۱ نیز ۱۵ میلیون تومان گران شد و امروز به نرخ ۲۸۴ میلیون تومان عرضه می‌شود.
تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز دو میلیون تومان ارزان و به نرخ ۷۲۸ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

پژو ۲۰۷ اتومات پس از روز‌ها افزایش قیمت، امروز ۲۰ میلیون تومان ارزان و در محدوده قیمتی ۷۷۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

خودرو دنا معمولی هم که روز‌ها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز پنج میلیون تومان کاهش قیمت داشت و در قیمت ۵۹۰ میلیون تومان در بازار عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک که در روز‌های گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، اما امروز ۱۸ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و در قیمت ۶۴۲ میلیون تومان در بازار خودرو کشور عرضه شد.

قیمت خودرو در بازار امروز پنجشنبه (۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۱) | بازار روند نزولی در پیش گرفت

قیمت خودرو‌های پرطرفدار

اما خودرو‌هایی که در بازار بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک پلاس که از خودرو‌های پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز در محدوده ۲۹۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو با شش میلیون تومان کاهش قیمت مواجه شد و حالا ۴۴۸ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو با پنج میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته، در نرخ ۴۸۵ میلیون تومان به بازار عرضه شد.

این روز‌های که کوییک جایگزین پراید شده است و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته بود، در روز‌های گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و به ۲۹۸ میلیون تومان رسید.


پیش‌بینی قیمت خودرو در روز‌های آینده

امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو، گفت: روند افزایشی قیمت خودرو به صورت آرام در دو ماه گذشته، در چارچوب تورم بود و این رشد قیمتی منطقی بود. اما در دو هفته اخیر، بازار شاهد جهش قیمت بود. این جهش قیمتی به دلیل افت شدید ارزش ریال در کشور بود. در این دو هفته یک حباب برای بازار خودرو شکل گرفت.

او افزود: حال رئیس جدید بانک مرکزی وعده کاهش نرخ دلار را داده است و همانطور که مشاهده می‌شود، قیمت خودرو به مقداری کمی در حال کاهش است. کاهش قیمت خودرو نیز به اندازه همان حبابی خواهد بود که در زمان جهش نرخ دلار شکل گرفت و آن حباب تنها از بین می‌رود.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: اگر رئیس بانک مرکزی در تحقق وعده خود موفق نشود، بازار دوباره به روند افزایش قیمت پیشین خود بازمی‌گردد. البته در این میان، محرکی دیگر نیز برای افزایش قیمت خودرو وجود دارد. وزیر صمت یکسری وعده برای تزریق خودرو داده است و اگر این وعده‌ها نیز محقق نشود، بازار سیر نزولی خود را از دست می‌دهد.

کاکایی تاکید کرد: اگر در این میان کاهش قیمت نیز اتفاق بیفتد، خودرو‌ها به قیمت سه ماه پیش خود باز نمی‌گردند و در نهایت خودرو به قیمت اواسط آذر می‌رسد.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->